Monday, May 28, 2007

Luahan hati seorang insan bernama Nafisz...




Hidup ini tak adil, kenapa ada org lain mendapat kebahagian atau kehendak yg diorg cari? tetapi kenapa bukan aku?? hurm... hati ini pilu & sedih teramat sgt, bahagia yg ku cari selama ini tidak lagi aku ketemu lagi... Lately, ramai sgt kwn & kenalan aku mengatakan yg banyak perubahan telah berlaku pada diri aku... hurm.. aku tiada jawapan utk soalan itu, cuma mampu aku katakan bahawa aku banyak memikirkan masalah..
Masalah aku tiada sapa dapat tolong & selesaikan.. cuma aku dan Dia tahu.. setiap hari aku berdoa kpd Dia supaya bahagia yg aku cari selama ini akan ku temui... Maafkan aku kalau aku katakan bahawa dalam dunia ini tiada siapa dapat memahami perasaan & diri aku sendiri.. even aku sendiri pun tak mengenali siapa diri aku sebenarnya..
Mmg mudah bagi sesetengah org ingin lupakan kisah silamnya.. tetapi bagi aku tidak.. amat perit dan sukar utk aku melupakan kisah lama yg telah terbuku dalam hidup aku.. setiap "kenangan terindah' yg telah aku lalui, akan aku ingati sampai aku mati...
bagi aku, aku akan luahkan isi aku dgn nangis.. dgn menangis semua yg aku pendam dapat aku luahankan... aku ni bukan senang nak nangis, mmg susah sgt nak nangis... teramat2 susah.. kalau aku nangis tu, ada la something wrong dgn aku... maybe aku tgh in moody atau sedey...
apa yg aku tahu skrg, biarlah aku hidup dgn cara aku... aku nak menyendiri & bawa diri... dgn cara ini, aku dapat kurangkan segala masalah kat kepala otak yg serabut ni... hurm.. kat sini aku nak minta maaf kat kenalan2 aku yg mengenali aku... kalo Nafisz ada buat salah silap... MAAFKAN NAFISZ DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI...
setiap manusia ada kelemahan & kelebihan masing.. so, u guys sumer gunakanlah kelebihan korang dgn baik & tingkatkan usaha untuk memperbaiki kelemahan korang tu... Nafisz percaya yg setiap manusia dicipta dengan kelebihan & kekurangan.. Tuhan maha adil... so, kita kena berterima kasih kpd Dia...
Hayati lah nikmat kehidupan di dunia ini dengan sebaik2nya.. banyak dugaan dan rintangan yg perlu kita tempuhi... kita mmg takkan lari drp masalah... ini semua dugaan drp Dia... so, kita kena bijak menyelesaikan segala masalah itu...
Tapi, bagi Nafisz... Nafisz x de keyakinan & kekuatan diri.. Nafisz tak tahu kenapa mcm ni.. Nafisz rasa lemah sgt... Nafisz x mampu nak hadapi segala dugaan ini... hati Nafisz sakit... sakit teramat sgt.. x de sapa yg tahu mcm mana persaaan Nafisz... apa salah Nafisz??!! apa kekurangan Nafisz??!! Nafisz mmg sedar yg diri Nafisz ni bukannye bagus mana pun... kadang2 kita perlu rasa bangga dgn diri kita... ini utk menghappykan diri kita sendiri... Dia dah berikan setiap makhluknya dgn aset2.. so, bagi Nafisz... Nafisz mmg bangga dapat mata yg cantik.. itu je aset Nafisz yg ada... so, i dont care what people want to say about me... coz i want to be what i am... buat apa nak jadi hipokrit kan... so, kalo org tu x dpt terima dgn cara Nafisz.. im so sorry la... tapi, jangan plak buat aku sampai marah...
kalo org tu buat baik dgn kita... kita kena balas 10kali baik dgn dia... itu je prinsip Nafisz.. kejujuran & keikhlasan adalah tunggak dalam hidup Nafisz... tapi kadang2 kita jangan jadi terlalu jujur.. nanti kita juga susah...
yeee... Nafisz sedar yg Nafisz banyak kekurangan.. Nafisz bahagia & berterima kasih ada juga org still sygkan Nafisz lagi.. tapi........ ermmm..... ntahlah..... kalo org dah tak sayang kat kita, nak buat mcm mana kan???!!! kita tak bleh nak paksa dia utk menyayangi diri kita...
Cinta & kasih sayang datang dengan sendiri.. tak bleh nak paksa.. so, skrg Nafisz dapat menerima segala risiko yg bakal Nafisz alami... bcoz im not perfect 4 u... tapi Nafisz dah cuba sedaya upaya untuk menjadi yg terbaik...
Nafisz dah banyak belajar selama hidup 19tahun++ ni... mmg kita tak lari dr masalah.. dari nafisz sekolah tadika sampai la dah masuk Uni, masalah akan bersilih ganti... hurm.. so Nafisz terima semua ini dgn tabah... Nafisz redha dgn Tuhan... Nafisz banyak buat dosa & tak banyak beramal dgn Allah... kalau kita sembahyang & berdoa kepada Allah.. insyaAllah beban masalah kita akan ringan... percayalah.....


p/s : thanx abg Nazri coz menyedarkan Nafisz apa itu erti hidup dalam dunia realiti..

10 comments:

Anonymous said...

jagan fikir bukan..... x baik cakap hidup ni tak adil.... kite kena bersukur dengan ape yang telah dikurnikan ... beruntung dan berterima kasihlah pada NYA ..coz you have everything you want .. other people outside there .langsung pulak..

jagan fikir bukan .... itu semua dugaan.... ALLAH nak tengok kite ni sabar ke tak ?
doa je bebanyak..... k... KEBAHAGIAN itu PASTI akan DATANG ..dan MENCERIAKAN NAFIZ one TIME tunggu je ...ya bro.... take care ..

choww dulu..

tyra said...

nafisz..nafisz..mmg susah nk lupekan knangan terindah..tyra rase my situation same kot mcm nafisz..hurmm..mmg sakit..sakit sgt..eventhough tyra ni mude sket dr nafisz..tp mmg it hurts..tyra pun da give up act..tp mujur la de fwenz yg still sygkan tyra..give me advices..haihh..hidup nie mmg byk dugaan..byk sgt..ntah laa..
but we have to be strong rite??

snyum slalu..w'laupun dlm hati tuhan saje yg tahu..

suke la visit blog nafisz..
=D..take care taw..

^::redZ-Ziaf::^ said...

zee selalu terapkan yang bile kita ditimpa masalah yang membuntukan perasaan dan menyenakkan jiwa... zee akan anggap itu cara ALLAH tunjukkan kasih sayang dia pada zee... dan zee akan solat dan berdoa

ia akan memberi sedikit ketenangan

masalah harus diselesaikan, jika tidak ia akan lebih membebankan... no matter what u have to solve ur problem... seek for help if u cant do it alone

be strong nafisz... walau tk penah jmpe tp zee rase kite mcm dh lame kenal u n ur bro r my best buddies n i hate seeing u both in devastating situation... =(

truanta said...

tu la hidup..x salah kita nak membaga ngan diri kite tp org yg melihat lain plak tafsirannya..ur decision to be alone that is the best way..forget all the problem for awhile..

and it's not ashamed if u want to cry if that make you relief..don't think but aother people too much..think bout ur self first..

Anonymous said...

jangan risau Nafisz.. ramai yg sayangkan Nafisz ok

Anonymous said...

lil bro..

x nak ar sedih2..

nnt bila nafisz dh reda, nafisz akan tersedar betapa ruginye membuang masa dengan kesedihan..

nafisz sedih2...si dia??

trust me..

Welmie said...

don Woryy nafisz...
kalu dia x sayang nafisz...
sya leh sayang kan nafisz..ikhlas..
from ur uninvited fren...
sayang nafisz...
:)

hepi owez...selagi masih bernyawa..

mimie said...

hye nafisz..
mimie pun x dpt kebahagiaan mcm nafisz jgk.. mimie x dpt kebahagiaan mcm kwn2 mimie dpt.. diorg sentiasa bersama org tersyg x mcm mimie..
mimie harap nafisz boleh terima ni sume sbagai cabaran dalam kehidupan..
berpegang la pada prnsip mimie ni "sekarg kita berduka, satu hari nanti ALLAH akan berikan kita kegembiraan".. .

Anonymous said...

yupp..
semua tu dugaan dan cabaran dr nya..
jd bersabarlah..
ingat allah..
like me??
yana dah penat menangis hny kerana cinta..
perit rsenye..
mms sukar tuk melupakan nye..
tp tabahkan la hati mu..
mungkin nant kte akan bertemu cinta yg benar2 sejati..
yana pun rse hidup yana xadil mcm nafisz..
kdg2 bile ingat kembali pristiwa2 lalu yana akan menangis sendirian..
sbb yana xsuke cerita kt org ttg perasaan yana..
yana takut nk menghadapi hari2 yg mendatang..
kte semua kekurangan..
no one's perfect..
like me, like u..
jd bersabarlah..
tabah hadapi dugaann..
penah skali yana try nk bunuh dri hny kerana cinta..
tp bile fikir blk..
npe kte nk bunuh diri hny kerana cinta??
bodoh rsenye..
cinta, jodoh pertemuan d tgn tuhan..
lgpun kite msih mude..
bnyak lg benda yg kte kena buat dlm hidup..
so jgn fikir bnyak sgt..
happy alwaysz..
klu ade masalah cite gn kengkawan ek..

Anonymous said...

enjoy life friend=)
study rerajin ye=)